DynaTarget™ - en effektiv, modern och prisvärd marknadsföring

Tufft som handlare

Att som lokal näringsidkare sälja sina varor och tjänster blir tuffare för var dag som går. Det samlade utbudet på orten är oftast större än efterfrågan och de stora kedjornas enorma muskler vad gäller marknadsföring, inköp och sortiment är svårt att konkurrera emot. Dessutom blir konsumenterna och konkurrenterna ständigt duktigare på att använda Internet vilket ytterligare ökar utmaningarna. Men vi vill ha duktiga fristående handlare och affärsidkare! De är oftast inarbetade på orten, har en lojal kundbas som de känner väl och är på olika sätt delaktiga i livet och verksamheten på orten. Detta tillsammans med bekvämligheten av att kunna handla där man bor, av människor vi känner och litar på, gör att en lokal affärsidkare bör kunna konkurrera väl om man bedriver sin verksamhet på ett effektivt och kundorienterat sätt. Idag gäller det att komma nära sina kunder och ge dem vad de vill ha här och nu. Trender svänger snabbt och det gäller att snappa upp dem tidigt och anpassa utbud och service därefter. Men trots detta är direktreklam i brevlådorna och annonser i lokalpressen mycket vanliga sätt att marknadsföra sina varor och tjänster på. Detta är oftast dyr, miljöovänlig, oflexibel marknadsföring med dålig träffsäkerhet. Dessutom slösas ofta resurserna bort på statiska websidor och tveksam Facebook- och Twitter-närvaro.

Ett bättre sätt att nå ut

Vi har skapat tjänsten DynaTarget™ som ett enkelt och effektivt sätt för enskilda näringsidkare och entreprenörer att arbeta modernt med sin marknadsföring. Mobila annonser skapas och skickas ut via SMS till de kunder som önskar dem inom 24 timmar. Annonserna är snygga och anpassade till mobiltelefoner. De kan innehålla text, bilder, video och länkar till andra hemsidor.

Analys av resultatet


Med DynaTarget Analytics™ skapas automatiskt utvärderingsmaterial som kan användas för att ständigt förbättra annonser och erbjudanden. Där kan man se alla utskick man gjort, hur många man skickat till, hur många som gått vidare till den mobila annonsen och vad erbjudandet innehöll. Ovärderlig information för kommande erbjudanden! DynaTarget™ kräver endast att någon i verksamheten har lite datorvana och tycker det är kul att jobba med marknadsföring och försäljning. Kunderna bestämmer sig för en design-mall, sköter sin kundlista i DynaTarget™ och skickar ett dokument med text och bilder per email när det är dags för ett nytt utskick. Resten sköter tjänsten DynaTarget™.

Högre verkningsgrad

Den verkningsgrad som DynaTarget™ ger är normalt avsevärt bättre än alternativa marknadsföringskanaler. För det första är allt mätbart vilket skapar värdefullt beslutsunderlag och möjligheter att jämföra med andra. För det andra är verkningsgraden ofta mycket högre än när andra kommunikationssätt används. En av världens största leverantörer av email-utskick räknar med att drygt 23% av email till kunder inom Retail som godkänt att vara med på en maillista öppnas och drygt 3% klickar på någon länk i meddelandet. För DynaTarget-kunder inom retail brukar 20-70% av de som får ett SMS-meddelande gå vidare till det mobila annonsbladet. Handlarna brukar alltid beskriva erbjudandet kortfattat i SMS-meddelandet och därför är det många som redan då bestämmer att de inte är intresserade av just det erbjudandet.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en komplett tjänst för 600 kr per digitalt reklamblad inklusive analysen av utskicket. Till detta kommer kostnaden för SMS (50 öre), startavgift på 2000 och en årsavgift på 2000 kr. Ett helt års träffsäker marknadsföring med DynaTarget™ kostar inte mer än en enda typisk annons i lokaltidningen! Dessutom snabbt, flexibelt, modernt, kul och miljövänligt. För att komma igång snabbt och smidigt kan vi hjälpa till på konsultbasis med skräddarsydd enkel utbildning inom marknadsföring, att sätta upp rutiner, lägga upp kontot och ta fram mallar.